Klachtenreglement Be The Fittest Paarden & Wandelcoaching
De klachten kunnen mondeling of schriftelijk door de cliënt/klager worden ingediend. Hierbij gaat het om direct gedrag of uitlatingen van het personeel van Be The FittestPaarden & Wandelcoaching en daarnaast om gedrag van derden die werkzaamheden ten behoeve van cliënten van Be The Fittest Paarden en Wandelcoaching in opdracht van Be The Fittest hebben verricht.
Een binnengekomen klacht wordt vastgelegd en bijgehouden in een klachtenregistratie systeem. Hierin wordt de voortgang en afhandeling van de klacht bijgehouden en gecontroleerd.
De klager krijgt binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging van de klacht. In deze bevestiging wordt de klacht zo helder en duidelijk mogelijk beschreven. Hierin zijn datum, de feitelijke omschrijving van het incident en de persoon waarop het betrekking heeft van belang.
Indien er reeds langer dan een jaar is verstreken tot indiening van de klacht, hoeft deze niet door Be The Fittest te worden behandeld. Bij het niet behandelen van de klacht wordt binnen een termijn van vier weken na ontvangst van de klacht de klager schriftelijk in kennis gesteld.
De behandeling van klachten wordt door een onafhankelijke partij uitgevoerd. De klager en diegene waar de klacht betrekking op heeft, worden in de gelegenheid gesteld hun visie op het gebeuren te geven en er wordt een schriftelijk verslag van het gesprek gemaakt. Dit wordt aan beide betrokkenen toegezonden. Binnen vier weken wordt de klacht afgehandeld. De klager krijgt schriftelijk en gemotiveerd de bevindingen van het onderzoek toegestuurd en wordt tevens op de hoogte gebracht over eventuele maatregelen naar aanleiding van de bevindingen.
Maart 2022