Met wandelcoaching Be The Fittest – een weg naar een nieuw evenwicht.

Wandelen verbetert niet alleen onze conditie, ook van natuurbeleving worden we gezonder en gelukkiger.

Werkwijze.

Wij zetten o.a. wandelcoaching in bij (werkgerelateerde) stress/levensvragen en persoonlijke ontwikkeling.

De wandelcoaches maken gebruik van dat positieve effect van de natuur en verplaatsen het gesprek naar buiten. In overleg wordt er een mooi wandeltraject uitgezocht op de Veluwe, wandelpaden genoeg. Daar waar nodig spiegelen de coaches gedrag, om stap voor stap tot de kern te komen, op weg naar nieuwe inzichten en de gewenste situatie.

Tijdens de wandelcoaching maken we actief gebruik van de omgeving. De omgeving biedt steeds nieuwe metaforen, die gebruikt worden om uitdagingen minder abstract en meer inzichtelijk te maken. De individuele of groepswandelcoaching wordt goed voorbereid en nabesproken.

Wat levert het op?

Het is de bedoeling dat al wandelend vraagstukken worden omgezet naar woorden beelden.

  • Een boomstam die over een pad ligt. De boomstam kan gezien worden als een obstakel in het leven en je kunt jezelf afvragen: hoe ga ik met deze hindernis om, welke belemmeringen of weerstand kom ik tegen?
  • Aangekomen bij een T-splitsing: welke keuzes moeten er gemaakt worden?
  • Vallen er bladeren: wat moet er worden losgelaten, welke weerstand of belemmeringen ervaar je?

Resultaten.

Uit ervaring hebben we gemerkt dat de positieve effecten van deze vorm van coaching op mensen met werk gerelateerde stress groot is. De deelnemers die met ons op pad zijn geweest gaven aan dat buiten makkelijker en gelijkwaardiger praat dan in de spreekkamer; omdat je naast elkaar loopt hoef je elkaar ook niet steeds aan te kijken.

Na de wandelcoaching hebben deelnemers

  • Meer zelfvertrouwen en plezier in werk en dagelijks leven
  • Meer veerkracht
  • Meer incasseringsvermogen
  • Zijn meer bevlogen

Aantal sessies

• Drie tot zes sessies.

Aanmelden

Aanmelden.